دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برای اجرای کامل برنامه‌های ابلاغی دادستانی کل کشور 

14:56 - 07 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۸۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برای اجرای کامل برنامه‌های ابلاغی دادستانی کل کشور 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: وظیفه دادستان‌ها فراتر از وظایف و تکالیف عملکردی آن‌ها است و باید شما عزیزان بیشتر تلاش کنید و قدر این جایگاه خود را بدانید و از حق و حقوق مردم و بیت المال باید در مقابل افراد سودجو و سهل انگار دفاع کنید.

خبرگزاری میزان - جلسه تبیین برنامه‌های عملکردی و عملیاتی سال جدید دادسرا‌های کل استان آذربایجان غربی با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه معاونین دادستان مرکز استان و دادستان‌های کل استان و روسای بخش‌های تابع این استان بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به جایگاه دادستانی اظهار داشت: شما دادستان‌ها نمایندگان جامعه در دادسرا‌ها به عنوان مدعی العموم هستید که اختیارات اجرایی زیادی دارید و در خصوص موضوعات مختلف می‌توانید تصمیم بگیرید و تاثیرگذار باشید و این سمت دارای گستره‌ای خدمتی و جایگاه بسیار ویژه‌ای است که می‌تواند نقش آفرینی‌های بسیاری داشته باشد.

عتباتی با بیان اینکه شما دادستان‌ها وکیل مردم هستید افزود: وظیفه دادستان‌ها فراتر از وظایف و تکالیف عملکردی آن‌ها است و باید شما عزیزان بیشتر تلاش کنید و قدر این جایگاه خود را بدانید و از حق و حقوق مردم و بیت المال باید در مقابل افراد سودجو و سهل انگار دفاع کنید.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دستگاه قضایی استان باید از هر بابت شاخص و معیار سایر مجموعه‌های دولتی باشد و این کار باید با یک نگاه عالمانه و علمی و برنامه محور انجام شود و البته باید تمامی موارد کارشناسی شود.

مقام ارشد قضایی استان خطاب به همکاران خود گفت: با توجه به کمبود‌ها و کاستی‌های که موجود است شما در سال گذشته عملکرد خوبی داشتید، اما نباید به این قانع باشیم و در سال جدید هیچ عذری از بابت کمبود نیرو و سایر موارد قابل قبول نیست و انتظار عملکرد صد در صدی است و تمامی برنامه‌های ارسالی از دادستانی کل کشور باید اجرایی شود.

عتباتی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امسال سال ثمردهی است و شما دادستان‌های کل استان این برنامه‌ها عملکردی را مرور کنید و در رابطه با بومی سازی آن‌ها نظرات و پیشنهادات خود را جهت بررسی و تبادل نظر به دادستانی مرکز استان ارسال کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبیین برنامه‌های ارسالی از دادستانی کل کشور به دادستان‌های کل استان اظهار داشت: با تمام کاستی‌ها و کمبود‌های موجود در سال قبل عملکرد دادستانی کل استان قابل قبول بود و جا دارد در اینجا از تمامی شما بزرگواران تشکر و قدردانی کنم و از آنجا که قالب کاری ما به صورت هم مدیریتی بوده و هم باید رسالت قضایی خود را حفظ کنیم پس باید یک مدیریت میدانی و عملیاتی داشته باشیم.

مجیدی افزود: برنامه‌های ارسالی از دادستانی کل کشور دسته بندی شده و در قالب اولویت‌های زمانی و منطقه‌ای تنظیم شده است و این برنامه به همراه برنامه‌های ارسالی معاونت راهبردی قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها به صورت کمی و کیفی در کنار هم باید تا پایان سال اجرایی شود.

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود بیان داشت: این برنامه البته باید بومی سازی شود که هر استان و شهرستان با توجه به اولویت‌ها و نیاز‌های آن شهر موارد ارسالی را در اولویت کاری و زمانبندی آن منطقه قرار دهند.

این مقام قضایی در پایان سخنان خود ضمن تاکید و توجه جدی به برنامه‌های ارسالی گفت: دادستان‌ها باید به مسائل و مشکلات منطقه جغرافیای خود آگاه بوده و به صورت کارشناسی شده ورود پیدا کنند و از رسالت واقعی خود در جهت رسیدگی به پرونده‌های قضایی هم نباید غافل شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *